torsdag 15 januari 2009

Tråkigt på jobbet!

Ni kan inte ana hur tråkigt det är att sitta här på jobbet mitt och vänta ut kunder. Hade gärna sett att det var lite fler som tog sig i kragen och spenderade lite pengar här i butiken. Fast är det något som denna stunden jag hittills haft på jorden lärt mig, så är det att saker blir sällan som man vill. Åtminstone så tar det otroligt mycket tid och energi från en att få saker dit.

Nu är jag dessutom ensam utan mitt stora stöd i livet (hon åker ju skidor). Jag har jobbat ensam i 6 dagar nu och har 2 kvar, så det värsta är gjort nu. Ska bli så skönt när hon är hemma igen för nu är jag trött. Påsarna under ögonen känns tunga, inte bara om morgnarna utan hela dagarna nu. En fördel är att man numera slipper lägga ut pengar på tråkiga papperskassar i matbutiken. Det är bara att packa i mina "tröttpåsar" under ögonen, får plats med mer än man tror där.

Vilket gnälligt första inlägg det blev här i nya bloggen. Fast positiv kan man vara en annan dag.
Som min lilla mamma alltid sagt, bekymra dig inte över dagens problem för imorgon kommer nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar